balandžio 02, 2010

Terapinė vieta


Ar turite mėgstamą vietą? Mieste, savo namuose, gimtojoj gatvėj? Gal šiaip mėgstate kokią nors vietą, dislokaciją, būseną tam tikroje vietoje? Jei yra kažkas tokio, tuomet galite pasidžiaugti, jog tai ne tik šiaip smagu, bet ir naudinga. Pasirodo, Suomijoje vis dažniaus psichologinės terapijos metu naudojamas toks metodas kaip mėgstamos vietos lankymas. Kai klientas išgyvena didelį stresą, yra nerimastingas ar prislėgtas, psichologai rekomenduoja sudaryti mėgstamiausių vietų sąrašą ir lankyti pavyzdžiui vieną iš jų penkis kartus per savaitę. Didelių tyrimų nereikia, kad suprastum, jog tokioje vietoje žmogus nusiramina, jį užplūsta malonios mintys, pozityvūs jausmai, galbūt net ateina idėjos tinkamiems sprendimams.

Man labai patiko ši idėja, ir nusprendžiau surašyti savo 10 mėgstamiausių vietų, na, kad turėčiau, kai negandos užpuls :) O ir šiaip buvo smalsu pažiūrėti, kokios vietos mano mėgiamos.

Taigi, TOP 10 (bet ne pagal mėgiamumo laipsnį, - niekaip neišsirinkau mėgiamiausios :)):

1. Kavinėje prie lango su vaizdu į gatvę (kad matyčiau praeivius ir galėčiau pasiklysti jų gyvenimo akimirkose...)

2. Knygyne (tarp lentynų galėčiau praleisti neribotą laiką, gaila tik, kad jis dažniausia būna ribotas :) Bet jei tai būtų mano terapijos būdas, tikriausiai pagyčiau labai greitai :)

3. Autobuse, tarptautinio maršruto, na, minimum tarpmiestinio (nerealus laisvės jausmas, kai pajudi iš stoties suvokdamas, kad dabar atsiduodi laiko tėkmei, nes iš tiesų nieko ypatingo neveiki: stebi per langą bėgančius vaizdus, kartais skaitai, kartais snaudi, daug svajoji ir mąstai. Aš visada džiaugsmingai nerimaudavau laukdama tokių kelionių. Jau seniai bekeliavau šitaip...)

4. Vonia, pilna putų, ir dar koks nors žurnalas po ranka. Visiškas relaksas...

5. Baseine + pirtyje. Bet baseinas svarbiau :) Ypatingas jausmas, kai mostas po mosto iriesi vandeniu, o jis glosto viso kūno odą, dar tas kūno lengvumas, plūduriamas... Iš tiesų, kartais baseine pagalvoju, kad gal buvau žuvis praeitam gyvenime? :)

6. Miške. Medžiai, takelis ir paukštelių čiulbėjimas - itin atpalaiduojantis reikalas :)

7. Teatro spektaklyje. Ypač vaikiškam spektaklyje. Kažkaip atsijungiu ir pasineriu kažkur ten, anapus tikrovės, suaugusiųjų gyvenimo rūpesčių ir klausimų.

8. Parduotuvėse (NE maisto prekių). Taip, taip!!! Beveik shoping therapy, bet ne visai, - man patinka vaikščioti ir apžiūrinėti. Pirkti nebūtina. Na, nebent randu kažką itin patrauklaus.

9. Vilniaus senamiestyje. Eini eini eini, dairais dairais dairais, stebi, matai, girdi ir uodi. Jauti, jog gyvenimas ne eina PRO šalį, o brenda PER tave, užkliudo praeivio krepšiu, atsitrenkia bėgančiu vaiku, ar priverčia sustoti cypiančiais mašinos stabdžiais...

10. Lietuje. Na, ne vieta tai, bet iš tiesų be galo mėgstu vaikščioti lietui lyjant su skėčiu. Vanduo po kojom, vanduo virš galvos, vanduo čiurlena ausyse, vanduo smelkiasi per batus, vanduo kapsi už kaklo... vanduo...


O kokiose vietose jūsų siela ir kūnas, sąmonė ir juslės atsigauna?

5 komentarai:

xena rašė...

idomu :)

mes šeimoje visi draugiškai sutarėm kad mūsų mėgstamiausia vieta - "miestas" :) t.y. nevisai Vilniaus senamiestis, bet Gedimino prospektas, Pilies g. ir aplinkui. tad man toks klausimas iškylo - o jei mes pasirinktume ten gyventi, tai ar žymiai pagerintume savo emocinę savijautą ar atvirkščiai, išbrauktume vieną mėgstamą vietą iš savo sąrašo?..

vaida rašė...

Zenia, manyciau, jog pradzioje jus tikrai dziaugtumetes savo nauja gyvenama vieta, taciau sakoma, jog prie naujoviu priprantame per 21 diena, ir tada tai jau tampa iprociu, iprasta. Tad gali nutikti, jog po pirmojo dziaugsmingo menesio, priprasite ir tai nebebus "ta" megstama vieta. Gali nutikti, jog pradesite atrasti ir nemaloniuosius gyvenimo ten aspektus :)
Bet vis tiek manau, kad gyvenimas arti megstamos vietos yra didelis pliusas, nes gali greitai "pabegti", kai reikia pasigerinti savijauta :)

Žiedūnė rašė...

Aš gyvenu vienoje iš mėgstamiausių savo vietų šešerius metus ir ji man dar neatsibodo :) Ji niekuo neypatinga, kaimas ir tiek. Mano savijauta pagerėja pavasarį, kai galiu tiesiogiai mėgautis kaimo teikiamais malonumais, tada tiesiog širdis dainuoja ir nenustoju visiems girtis, kaip man gera :) O šiaip nuostabu miške, būtent, kur mano bitės gyvena; taip pat su gera knyga ant sofos :) kai plaukioju upėje, ežere, tvenkinyje :) Skaitau įrašą ir šypsausi, kokie žmonės skirtingi...kaip smagu ir įdomu dėl to :)

vaida rašė...

Žiedūne, knyga rankose yra gėris, tikrai mėgstama veikla, ypač, kai namai nutilę ir nurimę nakčiai...
Plaukioti, - gal toks apibūdinimas tiktų labiausiai tai veiklai, kurią aprašiau prie baseino. Iš tiesų, esu vandens žmogus, ir plaukioti man smagu bet kur, bet atviram telkiny tikrai smagiau, man smagiausia ežere.

Anonimiškas rašė...

Oro uosto laukiamoji sale, kurioj galima stebet kylancius ir besileidziancius lektuvus :) super